5 Haziran 2014 Perşembe

DAR PAÇA PANTOLON


                            Modelimiz 3/2014 Burda Dergisi 115 nolu model. Elastik kot görünümlü kumaştan diktim. Tam yaza uygun ince likralı...

                              Normalde 36 beden giyiyorum ama bu pantolon için 38 beden kalıp çıkardım. Derginin paftasını açtığımda bu modelin 36 bedeninin paça bolluğu bana çok dar geldi. Tayt vari bir görüntüsü vardı. Bende 38 beden kalıbı çıkarmaya karar verdim. İyide yapmışım böyle daha çok pantolona benzedi :))

                               Hava kapalı olduğu için iki resim arasında nasıl da renk farkı oluşmuş. Kalıbı birebir uyguladım bir tek arka cepleri yapmadım çünkü kumaşım yetmedi :))

                                 Kalıp hiç sorun çıkarmadı. Bu model pantolon dikmek isteyen arkadaşlara tavsiye ederim. Kot görünümlü bir kumaş olduğu için üzerine beyazla spor dikişler çektim. 
                                Tek sıkıntı her pantolon diktiğimde fermuar patını sil baştan anlamaya çalışıyorum. Her seferinde zorlanıyorum. Bir daha ki diktiğim fermuar patını fotoğraflayacağım. Hem arşiv olur unuttum mu açar bakarım :))
                              Bir de bluz kestim onu da eğer bir aksilik çıkmazsa cumartesi günü yayınlarım. Çünkü ikisinide giyip fotoğraflıcam :)))
                            Bugünlük bu kadar havada kapalı ruhum daraldı vallahi... Siz de pantolonla ilgili yorumlarınızı bırakmayı unutmayın..
                     Herkese mutlu, sağlıklı, huzurlu, bol dikişli günler :))



21 yorum:

  1. Guzel gorunuyor, ellerinize saglik..

    YanıtlaSil
  2. Ben o pantolon kalıbını çok merak ediyordum iyi oldu canım. Çok çok güzel olmuş. Güle gülegiy.:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben çok beğendim ve tavsiye ederim. Sorunsuz bir kalıp :)) Teşekkür ederim sevgiler :))

      Sil
  3. Spor dikişler çok yakışmış. Fermuar ve pat dikiminde ben de aynı durumdayım. Her seferinde netten bakıp yapıyorum. Sanırım uzun aralarla diktiğim için böyle oluyor. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tek değilmişim içim rahatladı. Hafızamda sorun olduğunu düşünmeye başlamıştım :)) Neyse bir yazıda bunun için hazırlarız.. Teşekkürler :)))

      Sil
  4. çok kullanışlı bir pantolon olmuş böyle likralı esnek kumaşlarla ne dikilse sonuç güzel oluyor :) güle güle kullanın varsın arka cebi olmayıversin :) ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize sevindim. Çoookk teşekkür ederim :)))

      Sil
  5. aycanım içimi okumuşsun bende dar paça modeli arıyorum ama beli lastik olup pratik olanından sizin kadar profesyonel olamadım malesef:( yardımlarını rica ederim:( : başının belası...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Estağfurullah olur mu öyle şey her zaman elimden ne gelirse yardımcı olurum. O zaman şöyle yapalım herhangi bir pantolonundan faydalanan kalıp için. Ama parçalara doğru daralt. İstediğin ölçü ne kadarda mesela benimki 28 cm. Paçanın iki tarafındanda eşit daralt ki yan dikişler dönmesin. Yada bir taytını kullan kalıp için bu seferde istediğin kadar genişletirsin. Fermuar gelen yeri açık bırakma düz bele kadar dik ağ kısmını. Beline de lastik taktınmı bitmiştir. Umarım yardımcı olur sevgiler :))))

      Sil
    2. hem de nasıl süpersin bütün kafamdaki soruları sildin tşk.

      Sil
  6. Çok hoş duruyor canım.Güle güle kullan.Fermuarda ben de çok zorlanmıştım.Mantık sırasını anlayamıyordum bir türlü ben de hazır bir pantolonumu aldım önüme baka baka yaptım.Bitmişini görmek daha kolay anlamamızı sağlıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha önce öyle yaptım fakat bu sefer bir türlü kafam almadı :)) Bu arada teşekkürler...

      Sil
  7. onnnee aynen hazır gibi olmuş, çok güzel Aycancığım eline koluna sağlık. :) Bende dar paça kalıbı arıyordum bunu mu denesem acaba.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayyy sanırım biraz şımaricimm :)) Beğenmene sevindim tatlım. Bence denemelisin bu kalıbı :)))

      Sil
  8. Harika olmuş Aycan , bu kalıbı kullanabiliriz şu durumda , spor dikişler hazır gibi olmuş , ellerine sağlık , güle güle giy :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Azıcık senden fikir aşırmış olabilirim spor dikişler konusunda :))) Beğenmene çok sevindim teşekkürler :)))

      Sil
  9. çok güzel, teşekkür ederiz.

    YanıtlaSil
  10. Sahane olmus ta sen bosver su fermuar patini, o dikisi hic kaydirmadan nasil duz dikiyorsun onu goster:)) Benim dikislerim genelde Ege kiyilari gibi oluyor. Anca 4 gozle yavas yavas kaplumbaga hizinda dikersem biraz duzeliyor:) (cokmu abarttim acaba? :) Valla varsa bir formulu soyleyiverin ne olur??? :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize çok sevindim :))) Spor dikişlerde makinanın ayağını baz alıyorum. Ayağın yan tarafını dikilecek yerin kenarına dayayınca düz gidiyor. O kısım ölçü sayılıyor. Umarım anlatabilmişimdir. Sevgiler :)))

      Sil

29 EKİM ETKİNLİĞİ

                            Merhabalar; Çok uzun zaman oldu buraya yazmayalı biliyorum. İnşallah bu etkinlik vesilesiyle geri dönmüş olurum...