8 Aralık 2014 Pazartesi

EKOSE ETEK VE KOMBİN

                      


                          Çok şükür 15 gün önce kestiğim eteği bitirebildim. Astar almaya diye gittiğim kumaşçımdan astarı almayıp bu kumaşı alarak çıktım. Çünkü astarı almayı unuttum :)) Yine kendimi kaybetmişim ne yapayım dayanamıyorum kumaş görünce.. Ama bu etek benim değil çooookk yakın bir arkadaşım için diktim.


                         Normal dar etek formunda kestiğim bu eteğe pantolonlardaki gibi öne iki tane cep koydum. Herhangi bir dergiden çıkartmadım kalıbını. Dar etek kalıbımın üzerinde sadece cepleri ayarlayarak kestim. Ve ilk defa kareli bir kumaşta hiç sorun yaşamadan çizgiler mükemmel bir şekilde denk geldi :)) Zaten şu sıralar hiçbir şey dikesim yok bir de bu kareler sorun çıkarsaydı perişan olurdum ...


                    Bel kısmında da kemer falan yok. Sadece astarı eteğin beline tutturup çevirdim ve bir makine ayağı genişliğinde dikiş çektim.

                    Aynı kumaştan kendime aldım fakat model aynı olmayacak. Ben üst süte binmeli bir model istiyorum. (Adını unuttum iyi mi o modelin. Evaze ya da kruvaze değil yanlız... Tühh yaaa ) 
                   Dışarıda şiddetli bir yağmur var. Biraz daha bu hızla yağarsa sel götürür ortalığı..Neyse benden bu kadar umarım arayı fazla açmadan sık sık uğrarım. Önce bir ceket dikmek istiyorum ama bakalım kısmet...
                  Herkese mutlu, huzurlu, sağlıklı, bol dikişli haftalar. Özellikle bana.. Ben gideyim de şu eteğin modelini düşüneyim uyuyamam bu gece valla :))) 

                  BUULLDUUMMM VAALLLAA 
                                   ANVELOP..... Kardeşim sağolsun ;)))

11 Kasım 2014 Salı

HANDE'DEN ÇEKİLİŞ HABERİ


                Sevgili Hande ilk defa çekiliş düzenliyormuş. Onu yanlız bırakmak olmazdı tabi söz konusu kumaşlar ise hiiiç olmazdı. Siz de katılmak istiyorsanız buraya tıklamanız yeterli. İnşallah bana çıkar :)))

3 Kasım 2014 Pazartesi

POLAR CEKET

                       Merhabalar ;
                       İnstagramdan takip eden arkadaşlar bilir geçtiğimiz günlerde polar bir ceket dikmiştim. Bayram tatilimde Bursa'ya gitmiştim. Kardeşim benden işte giymek için polar ceket istemiştim. Bursa'da kumaşçıları gezerken onun ceketinin kumaşını da bulunca aldık ve geçen hafta bitirip gönderdim. 
                      Acele yetişmesi gerektiği için fotoğraflayamadım :(( Kendisi eline ulaşınca armalarının aplikesini yapıp fotoğraflamış. Sağolsun beni büyük bir sıkıntıdan kurtardı :)) 

                      112 'de Sürücü Acil Tıbbi Teknisyen olarak çalışıyor. Malum Bursa'nın kışı sert geçer. Yedek olsun diye bu polar ceketi diktik. Kumaş çok kalın bir polar hatta o kadar kalın ki bir ara makina zorlanmaktan ağlar gibi sesler çıkarmaya başladı :))

                       Model çok net değil biliyorum ama dergiyi de bulamadım. Bu sıralar evin içinde eşyaları kaybeder oldum. Olmadık yerlerde buluyorum durum vahim galiba :)) 
                       Kanguru cepli önden fermuarlı bir model. Kalıp burda dergisi 1/07 model 115. 38 beden çalıştım çünkü içine de kalın üniformasını giyeceği için sıkmasın dedim.
                      Fotoğraf konusunda sıkıntılı bir bloğum ama bu seferde bu kadar oldu napalım. Bir gün kendi foto stüdyomu açacağım bu gidişle :)) 
                      Rabbim kardeşim ve onun gibi sağlık personelinin yardımcısı olsun. Zor işleri vesselam.
                     Hepinize sağlıklı ,huzurlu, mutlu ve bol dikişli bir hafta diliyorum...

29 Ekim 2014 Çarşamba

28 Ekim 2014 Salı

ŞÖRT -MÜŞ


                        Resimde gördüğünüzün adı şört müş efendim. Badi bluz gibi isimler yerine dergi şört ismini kullanmış. Model Burda dergisi 9/2012 sayısı 123 numaralı model. 
                        Orijinal modelde yukarıdaki fotoda siyah görünen yerlerde deri kullanılmıştı. Evde hiç deri olmadığı ve biran önce kesme hevesinde olduğum için ben siyah penye kullandım. Bu arada şörtün kumaşı da merserize tarzı ince örme bir kumaş. Kendinden çizgi desenleri var. Geçen sene Bursa'ya gittiğmde almıştım.

                           Kalıbı birebir uyguladım fakat yakada pervaz yerine kendi kumaşından geniş bantla çevirdim. Balıkçı yaka kıvamında bir şey oldu.

                               Etek ucu ve kol ağzını çift iğne ile diktim. Böyle daha güzel olduğunu düşünüyorum sanki hazır giyim gibi duruyor.
                            Bu seferki diktiğimi de üzerimde göremediniz :(( Doğru düzgün fotoğraf çeken birini bulamıyorum. Kendim çekeyim dedim onu da beceremedim.. Sanırım erken kalkmak yaramadı bana :))Bünye alışkın değil reddediyor...
                     Neyse bilgisayarın başında uyuklamadım kaçayım ben :)))) 
              Herkese mutlu, huzurlu, sağlıklı ve bol dikişli günler..


20 Ekim 2014 Pazartesi

KUMAŞMANYA ELBİSEM



                                      Kumaşmanya blogunun sahibesi Handan Hanım iki parça kumaş göndermişti. Yukarıdaki kumaş onlardan biri. Bayıldım resmen aşık oldum. Mükemmel kaliteli yumuşak dokulu kumaşlar seçmiş benim için. Önce kıyamadım sarılıp yatmak istedim ama bu kumaştan yapacağım elbiseyi düşününce dayanamadım kestim :)))

                           O güzelim kumaştan bu elbise ortaya çıktı. Daha önce de bu elbisenin uzun kollusunu yapmıştım hatırlarsanız. Hatırlamayanlar buraya.. Bu sefer kolsuz olarak çalıştım. Diğer gelen kumaşla da üzerine bolero yaptım. Çok şık ikili bir takım oldu.


                   Kumaş desenli olduğu için fazla ayrıntılı bir model olsun istemedim. Sonra kumaş kendini göstermez diye korktum. Ama şimdi düşünüyorum da acaba kruvaze kapanan bir elbise mi yapsaydım acaba. 


                         Alttaki halı fonunu görmezden gelin lütfen .:))) Bu da elbisenin bolerosu. Haftasonu elbiseyi bir düğünde giydim fakat boleroyu daha kullanamadım. 

                         Handan Hanım'a beni böylesi kaliteli kumaşlarla tanıştırdığı için teşekkür ediyorum. Ayrıca zevkinize de hayran kaldım çoook  çoook teşekkürler. Bakalım sizler ne düşünüyorsunuz.
                        Hepinize mutlu, sağlıklı, huzurlu ve bol dikişli haftalar :))))

6 Ekim 2014 Pazartesi

FOTOĞRAFLARIM SİLİNDİ

                Bloğumdaki fotoğraflarımın hepsi silindi. Telefonumdaki bir sorundan dolayı arşivimdeki bütün fotoları kaybettim. Şuan tatildeyim. Döndüğümde bu sorunu halletmeye çalışacağım. Bu durum için hepinizden özür diliyorum.
          

1 Ekim 2014 Çarşamba

YEDEK KIYAFET TORBASI VE KUMAŞMANYADAN GELEN KUMAŞLARIM

                    Yokum biliyorum ama boş durmuyorum. Öncelikle hepinizi takip ediyorum yaptıklarınıza bakıyorum. Bir sürü iş var elimde tamir edilecek. Malum bayram yakın pantolon paçası, etek boyu, ceket kol boyu yani önümde yığılı bir sürü işle uğraşıyorum.
                     Bir de okul açıldığından beri kırtasiye ev okul üçgeninde koşturuyorum. Hergün birşeyler istenir mi istenirmiş öğrendik :))
                     Bu arada bayramda Bursa'dayım. Tam bir hafta tatil yapacağım :)))
                     Gelelim dikişe görümcemin oğlu bu sene kreşe gidiyor. Okuldan yedek kıyafet istemişler. Poşetle göndermekten şikayetçiydi. Sonra internette bebekler için yapılmış yedek kıyafet ve bez torbalarını görmüş. Fotoğrafını çekip gönderdi.

                         Gönderdiği resimdekiler daha güzel ama ben bu kece işinin acemisiyim :)) Torbanın üzerine keçeyle çocuğun ismini yazmışlar ben cesaret edemedim. Kediyi keçeden aplike yaptım, gözlerde düğmeden..Tabi bizim çocuk büyük olunca yedek bez torbası yerine çamaşır torbası hazırladım :)) Oğlumun zamanında yoktu böyle şeyler..


                        Kedi kalıbımız bu ama ben bir tanesini kullandım. Acemi işi işte :)) Vermeden önce fazla resim çekmemişim artık bir taneyle idare edin..


                        Bunkarda Kumaşmanya dan gelen kumaşlarım. Handan hanım'a çok teşekkür ediyorum. Böyle kaliteli güzel kumaşlar görmedim. Dokuması dökümü harika. Nasıl kıyacağım bunlara bilmiyorum .:)) Ama ikisininde projesi hazır. Kırmızı olandan tunik yada elbise siyah olandan hırka yapacağım. 

                       Elbiseyi hemen dikmeyi düşünüyorum ama hırkayı tatil dönüşü dikerim. Tekrar teşekkürler Handan hanım zevkinize hayran kaldım.
                       Herkese mutlu huzurlu sağlıklı günlerde diliyorum :))



                      

22 Eylül 2014 Pazartesi

KUMAŞ MANYADA ETKİNLİK VAR...

merhabalar....blog tanıtımını yapan ve yollayan ilk beş kişi bu hafta benden kumaş kazanacak

lili bebek için payetli at alacağım. kızı için perde yapmayı istiyor....birazdan aksesuar cennetine gideceğim...
bu aksesuarlardan isteyenler varsa bbana 1 saat içinde ulaşsınlar lütfen....

ayrıca yayınla postu kap kumaşı... yayınlarınızı bana maıl olarak atarsanız sevinirim...

sevgiyle kalın....

5 Eylül 2014 Cuma

ÇEKİLİŞ VAR !


                              Yasemin Hanım blogunda kumaş çekilişi düzenlemiş. Katılmasam aklım kalırdı. Bilgi için tıktık...


25 Ağustos 2014 Pazartesi

AZTEK DESENLİ ETEK

                  Bayram tatilinden bu yana dikmeye çalıştığım etek sonunda bitti. Biraz benim tembelliğimden biraz gezmekten yapamamıştım. Cuma akşam bitirdim bugün ütüledim ve şimdi de sizin beğenilerinize sunuyorum :)))

                       Yine büyük uğraşlar sonucunda çektiğim fotolar. Ancak bu kadar oldu idare edin artık :))


                      Kumaş viskon yani tam yazlık tam benlik. İnce tiriltiril bir kumaş.


                       Modelin arka ortası kumaş katında ön ortasından dikişli ve önden fermuarlı. Kalıp hiç sorun çıkarmadı beden ölçüleri uyumlu sorunsuz bir kalıp.


                        Burda dergisi 2014 Ağustos sayısı 122 nolu model. Sırf bu etek için bu sayıyı almıştım :)) İlk keserken fermuarı kullanmayıp belini lastikli yapayım dedim. Sonra aklıma ne geldi hiç bilmiyorum ama orijinal halini çalıştım. Bu arada dergide bu eteğin yapılışı resimli olarak anlatılmış. Gerçi ben orada yazanları hiç anlamıyorum ve kendi bildiğim gibi takılıyorum. Çince anlatıyormuş gibi geliyor :))

                     Veeee ilk defa yapacağım birşey 
                      Etek :  Ben diktim
                      Dantel detaylı yüzücü atlet : Ben diktim
                         Hepinize mutlu, sağlıklı, bol dikişli haftalar diliyorum..

20 Ağustos 2014 Çarşamba

BİR KOMBİN İKİ ÇANTA

                       Herkese selamlar ;
                       Yoktum çünkü bunaltıcı sıcaklarda canım hiç birşey yapmak istemiyordu. Uzun süre makinanın başında oturmak istemediğim için ben de kısa süren işlerden yapmak istedim.
                       Önce  daha önceden diktiğim ama hiç üzerimde görmediğiniz pantolon ve bluzu size göstermek istedim.

                        Bluz sevgili İrem'in heyecanlı çekirgeler etkinliğinden. Pantolon ise daha önce kot görünümlü likralı kumaştan dikmiştim. Bluza buradan bakabilirsiniz. Pantolon ise burada . Sarımsaklı'da ki bir düğüne giderken giydim. Fotoğrafları oğluşum çekti. Malum herkes gibi benim de en büyük sıkıntım fotoğraf artık idare edin :)))



                              Bu kumaştan oğluşuma bir ceket dikmiştim. Biraz daha kumaş kalınca ve sıcaklardan canım pek birşey yapmak istemeyince bende böyle ufak işlerle uğraştım. Boş durmak olmaz ama değil mi? Elimde olan küçük dantel parçalarını çantanın üzerine aplike ettim. Ayrıca fermuarın bitim yerinden makina çekmek zor olduğu için fermuarı dışarda bıraktım ve ucuna kare şeklinde bir parça ekledim. Açıldığında fermuar komple ikiye ayrılmasın diye...Yaz için ideal bir çanta oldu bence siz ne dersiniz ?

                                   Bu çantanın kumaşından da daha önce etek dikmiştim. Böyle ufak parçalar kalınca atamıyorum. Yazık ama kıyamıyorum. Süet dokulu bir kumaş ve üzerine ince metal plakalrdan diktim. Yine fermuar sonuna atmasın diye kare bir parça diktim.
                          Şimdilik bu kadar umarım fazla uzatmadan tekrar geri dönerim. Zira kesilmiş bir eteğim var ayrıca iki de sipariş. Görüşmek üzere..
           HERKESE SAĞLIKLI, HUZURLU BOL DİKİŞLİ GÜNLER...


17 Temmuz 2014 Perşembe

BİR GÖMLEK DAHA

                  Çoook önce bitirmiş olduğum gömleğimin ancak ütüsünü yapabildim. Bergama çok sıcak ve nem çok fazla. Ütünün başına geçemediğim için gömleği yayınlayamamıştım. Az önce ütüledim sizlerede göstereyim dedim.

                        Turuncu pembe arası renkteki bu kumaşın en çokda desenine vurulup aldım. Üzerindeki dudak desenine bayıldım. Hatta çekiliştede bu kumaştan 1m. kadar hediye ettim.Gömleğin kalıbı bir önceki gömlekle aynı. Merak edenler buradan bakabilir.


                        Sadece kollarını takmadım. Kolsuz çalıştım. Keserken de kol oyuntusunu biraz daha yukarıdan yaptım ki kol takmayacağım için çok açık olasın. Kenarlarını temizlemek için gizli biye kullandım.


                       Arkasında ise bele oturması için 2 tane pens var. Bu kadar. Çok uyumlu bir kalıp ben sevdim. Burdanın nadir kalıplarından biri :))) Şuan elimde 1 aydan fazla bir zamandır uğraştığım bir kalıp var biterse göstericem kesinlikle yapmayın derim. Beni delirtti resmen..


                        Düğme olarakda bunu kullandım. Biraz kumaşın renginden açık rengi ama napalım bunu zor buldum.


                       İşte sonuç bu... Ben çok sevdim ama sanırım desenden dolayı :))) Dediğim gibi buralar çok sıcak. Yayınlar maalesef aralıklarla oluyor. Oturup makinanın başında saatlerce dikiş dikemiyorum.
                      Hepinize mutlu, sağlıklı, huzurlu ve bol dikişli günler diliyorum...
                    MUTLU KALIN .........










27 Haziran 2014 Cuma

MAVİ GÖMLEK

                      Herkese Merhabalar ; 
                      Havalar inanılmaz sıcak. Yanıyoruz buralarda biz. Nem de yüksek olunca termometrenin gösterdiğinden daha da fazla hissediyoruz sıcaklığı. 
                      Sıcakta zorda olsa  bu gömleği bitirebildim ve az önce sahibine teslim ettim.

                           Yumuşacık bürümcüklü pamuklu bir kumaş. Tam yazlık :)) 

                            Model Burda dergisi 2004 haziran sayısı. Kalıbı birebir kullandım. Burdanın nadir sorunsuz kalıplarından biri. Tek provada başarı sağlandı :))


                            Erkek yaka istedi sahibi. Aslında bana kalsa hakim yaka ya da önden yarım düğmeli bir model çalışırdım ama benim değil malum sipariş.. 

                               Manşetli kol istemedi. Bende kol altından kol ağzına doğru biraz daralttım. 2cm. kadar. Kol boyunuda hemen dirseğin altında bitirdim.

                                Ben beğendim özellikle de kumaşı. Devamını bulabilirsem kendime de alıcam bu kumaştan. Artık bu kadar kumaşı nereye koyacaksam :)) 
                                Önceleri 2+1 ev bakıyorduk, sonra 3+1 bakmaya başladık, şimdide 4+1 mi baksak diyor eşim. Ben anca sığarmışım kumaşlarımla :))) Ne yapayım bütün servetim kumaşlarım ve dergilerim :)) 
                                Facebook ve instagram sayfalarıma da bakmayı unutmayın....
                                Herkese hayırlı ramazanlar ve mutlu hafta sonları....

23 Haziran 2014 Pazartesi

DANTEL DETAYLI YÜZÜCÜ KESİM ATLET

                  Bir haftadır bozuk olan bilgisayarımız çok şükür eve sağlam olarak geri döndü. İki gündür de oğluşun elinden alamayınca sıra bugün bana geldi :))
                   Yüzücü kesim atletleri yazın çok severek kullanıyorum. Ayrıca çok rahat ediyorum. Bu sefer değişiklik olsun dedim ve badynin sırt kısmına dantel koymak istedim.

                     Renginide çok sevdiğim bu bady kuaförüm tarafından katledildi. Bende atmayıp kalıp olarak kullanmaya karar verdim. Siyah penye kumaşın üzerine yerleştirirken ön ortadan 1cm. boşluk verdim. Biraz daha bol olsun diye :))


                           Sadece sırt kısmına fotoğraftada görüldüğü gibi dantel ekledim. Yaka ve kol çevresine 2 cm. lik bant geçirdim.


                            Tam göğüs kısmınada bu dantellden yaptığım kurdelayı koydum.


                           Bu arada ilk defa çift iğne dikişini denedim ve çok başarılı oldu. Bundan sonra penye ve jarse kumaşları bu iğneyle dikerim. Reçme dikişi gibi duruyor.


                           Bu da çift iğnenin arkadan görünüşü. Çok esnek bir dikiş. Bundan sonra penyeler benden korksun :))


                             Sırt kısmının görünüşü... Sağolsun oğluş hiç beceremez bu fotoğraf işlerini. Acilen kendime bir manken almam lazım :)))


                             Bu da önden bir görünüş. Bu yüzücü modelden diktiğim diğer modeli görmek isterseniz buraya bakabilirsiniz :))

                             Unutmadan söyliyeyim facebook ve instagram hesaplarımda var. Lütfen oralardan da takip ederseniz sevinirim. Daha kartlarını bloguma eklemeyi başaramasamda yakında halledeceğim umarım :))

                             Facebook için buraya....
                             İnstagram için buraya...
                             Çok mutlu bir hafta olsun hepiniz için  :)))

9 Haziran 2014 Pazartesi

ÖNÜ SATENİMSİ ARKASI PENYEMSİ BLUZ

                       Başlığa çok güldüm kendi kendime ama bu bluza bir tanım araken bu geldi aklıma :))

                       Bu bluzun kumaşından bir etkinlik için başka model bir bluz dikmiştim. Buradan bakabilirsiniz.. İşte bu bluzu da o kumaştan çalıştım. İpek saten tarzı bir kumaş. 


                      Arkasında ince bir penye kullandım. Çarşıda bir mağazada bu tarz bir bluz gördüm. Önü şifon arkası penyeydi. Fiyata baktım ve vvaaauuvv dedim. Sonra ben bunu yaparım ne varki deyip yaptım. Yaptım oldu mu bence oldu. Yalnız yayına yetiştireceğim diye alelecele ütüledim kusura bakmayın :))

                     Evdeki penye bluzumu kalıp olarak kullandım. Aslında hepsi tektek fotoğraflandı ama akıllı geçinen şu telefon onları nereye attıysa artık bir türlü oradan çıkaramadım :))

                      İki parça halinde biçildi. Önce tek omuz dikişi yaptım sonra yakaya hazır biye geçtim. Sonra diğer omuz ve yan dikişleri çektim. En sonda kol ağzı ve etek ucu yaptım ve bitti :))


                     Çok çabuk bitti. Yani başına oturuldumu yarım saate biten bir iş. Bakalım sizler ne diyeceksiniz. Beğenecek misiniz ?

                
                    Herkese mutlu, sağlıklı, huzurlu ve bol dikişler günler :))
                     

                     

ETEK DİKELİM ETKİNLİĞİ


                        Amatör Terziler Kulübü blogunda etek dikelim etkinliği var. Ben de katılmasam olmazdı. Detaylı bilgi almak için lütfen buradan buyurun :)))

6 Haziran 2014 Cuma

BLOG KARDEŞİM

                 Sevgili Nebihan Akça'nın düzenlediği kardeş blog etkinliğinde DMK blogunun sahibesi Dilara Melek Karaağaç ile eşleştim. 

                       Kendisi Ankaralı bir blogdaşımız. İTÜ Tekstil Mühendisliğinden mezun. Anlayacağınız işin okulunu okumuş ve tekstil konusunda bilgili. 26 yaşında genç bir arkadaş. Ama çok da marifetli.


                           Kardeşiyle birlikte online satış yaptıkları online bir butikleri de var. Buradan bakabilrsiniz. Şuan kardeşinin düğünü sebebiyle işlerine biraz ara vermiş fakat daha sonra süper fikirlerle döneceğini söyledi.

                          Kendisini takibe almanızı şiddetle tavsiye ediyorum. Gerçekten güzel işler çıkaran bir arkadaş. Hayatının geri kalanında da kendisine başarılar diliyorum.
                  
                         Hepinize mutlu haftasonları diliyorum :)))




5 Haziran 2014 Perşembe

DAR PAÇA PANTOLON


                            Modelimiz 3/2014 Burda Dergisi 115 nolu model. Elastik kot görünümlü kumaştan diktim. Tam yaza uygun ince likralı...

                              Normalde 36 beden giyiyorum ama bu pantolon için 38 beden kalıp çıkardım. Derginin paftasını açtığımda bu modelin 36 bedeninin paça bolluğu bana çok dar geldi. Tayt vari bir görüntüsü vardı. Bende 38 beden kalıbı çıkarmaya karar verdim. İyide yapmışım böyle daha çok pantolona benzedi :))

                               Hava kapalı olduğu için iki resim arasında nasıl da renk farkı oluşmuş. Kalıbı birebir uyguladım bir tek arka cepleri yapmadım çünkü kumaşım yetmedi :))

                                 Kalıp hiç sorun çıkarmadı. Bu model pantolon dikmek isteyen arkadaşlara tavsiye ederim. Kot görünümlü bir kumaş olduğu için üzerine beyazla spor dikişler çektim. 
                                Tek sıkıntı her pantolon diktiğimde fermuar patını sil baştan anlamaya çalışıyorum. Her seferinde zorlanıyorum. Bir daha ki diktiğim fermuar patını fotoğraflayacağım. Hem arşiv olur unuttum mu açar bakarım :))
                              Bir de bluz kestim onu da eğer bir aksilik çıkmazsa cumartesi günü yayınlarım. Çünkü ikisinide giyip fotoğraflıcam :)))
                            Bugünlük bu kadar havada kapalı ruhum daraldı vallahi... Siz de pantolonla ilgili yorumlarınızı bırakmayı unutmayın..
                     Herkese mutlu, sağlıklı, huzurlu, bol dikişli günler :))



PAZEN ETKİNLİĞİ

                              Güzel güneşli bir bahar gününden selamlar;                            Havanın güzel olması benim hasta olmama...