13 Ocak 2014 Pazartesi

İĞNELER VE KUMAŞLAR !!!!!!!!

          Herkese selamlar ;
          Derslerin, sınavların ve performansların yoğunluğundan oğlumla ilgilendiğim için bu aralar bloga yayın giremiyorum. Ama hepinizi takip ediyorum ve günde bir kere şöyle bir bakıyorum.









      Bugünkü yayın tamamen bilgilendirme amaçlı. Kumaşlara göre iğne iğne seçiminden bahsedeceğim. Bu bilgi benim okuldan öğrendiklerimden aklımdan kalanlar ve benim deneme yanılma yöntemlerime ait. Hiçbirşey için kesin budur diye bir iddiam yok. Sadece benim kullandığım iğne numaraları ve dikiş yöntemleridir. Önceden söyliyeyim de yanlış anlaşılmasın.







         Benim makinam Singer Promise 1408. Şimdiye kadar dikmediği bir kumaş olmadı ve hiç zorlanmadı. 
          İnce kumaşlarda; şifon,penye, ipek jarse ve ince penyelerde Singer'in 70/9 numaralı iğnesini kullanıyorum.
           Orta kalınlıktaki kumaşlarda; keten,yünlü gibi 90/14 numaralı iğneyi kullanıyorum.
           Kalın kumaşlarda 110 (alt numarasını okuyamadım) numaralı iğneyi kullanıyorum. Sadece deri çantaları astarlarken kullandığım bir iğne. Diğerlerini orta kalınlıktaki iğneyle yapıyorum. 
           Bu iğne numaraları makineye göre değişkenlik gösterebilir belki. Ben Singer'e ve kendime göre olanı söyledim. 
           Diyelimki ince penyeden ya da jarseden birşeyler dikiyorsunuz. İğneniz bu kumaşa uygun değil ve uygun iğnenizde yok. o zaman 2-3cm.lik şeritler halinde kesilmiş kağıt, gazete parçalarını kumaşla iğnenin arasına yerleştirip dikiyorsunuz. Sonra kağıdı çekip çıkarın. Özellikle esnemeyi ortadan kaldırır fakat iğneden kaynaklı dikiş bozukluğu devam eder. 
           Aynı tekniği deride de kullanmak mümkün. Bazen makine dişlisi bazı orijinal ya da suni derileri zedeler. Bu sefer bu kağıt parçalarını derinin altına dişliyle kumaş arasına koyarız.
            Biraz resimsiz sıkıcı bir yazı oldu. Bu konuda bilgi isteyen çok olduğu için yazdın bu konuyu. Tekrar söylüyorum bu benim makinama göre iğneler sizde nasıl olur bilemem.
            Sabırla okuduğunuz için teşekkür ederim. Umarım faydalı olabilmişimdir.
           HEPİNİZE MUTLU HAFTALAR !.....

16 yorum:

  1. Çok güzel bir yayın olmuş, sevgili Aycan Hanım, bilgiler kesinlikle paylaşılmalı;), faydalanan arkadaşlar çok olacaktır eminim, keyifle okudum. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkürler bilgiler için, hergün yeni şeyler öğreniyoruz bu sayede. sevgiler. :=)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yardımcı olabildiysem ne mutlu :)) Sevgiler bizden...

      Sil
  3. Güzel paylaşım. Teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  4. Yani benim anladığım ince kumaşlarda daha ince iğneler kullanıyoruz sanırım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunu öğrendiğim çok iyi oldu teşekkür ederim ben bütün kumaşları aynı iğneyle yapıyordum hemen ince iğne almam lazım:)

      Sil
  5. Rica ederim yardımcı olabildiysem ne mutlu :) Kumaşa göre iğne seçerseniz sonuç daha iyi olur :))

    YanıtlaSil
  6. Dikisten anlamam ama Marifetli insanlara imreniyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle demeyin sizde ilginç tasarımlar bulup bizimle paylaşıyorsunuz :))

      Sil
  7. Bak bu konuda haklisin. Ama benim farkettigim sey daha farkli, her kumas turune uygun igne kullaniyorum ama markasi singer degil ve bu bile cok fark ediyormus, yeni farkettim. Singerin orijinal ignesi ile baska marka igneler arasinda dikis duzgunlugu cok farkli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle herzaman için makinaların orijinal parçalarını kullanmak gerekir. Benimki Singer diye ben onu paylaştım diğer makinalarda durum nedir bilmiyorum :))

      Sil
  8. Merhaba. Bugün a101 de gördüm makinayı. Deri dikmek özelliği kullanım kılavuz unda da var. Bu konu hakkında bilginiz var mı? Deri dikimi yapabilirmiyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba... Benim makinam resimde gördüğünüzün bir üst modeli ama o makinayla aralarında çok fazla bir fark yok. A101 deki makinadan kardeşimde var ve çok memnun. Orijinal deriyi dikebilmek için bazı parçalara ihtiyacınız var. Teflon ayak ve dişliler gibi. Yoksa dikerken deriyi parçalar makina. Ama imitasyon deri dikerken sıkıntı olmuyor. Şimdiye kadar ben bir sorun yaşamadım her türlü kumaşı dikebiliyorum.

      Sil

29 EKİM ETKİNLİĞİ

                            Merhabalar; Çok uzun zaman oldu buraya yazmayalı biliyorum. İnşallah bu etkinlik vesilesiyle geri dönmüş olurum...