7 Aralık 2015 Pazartesi

BİTMEYEN KABAN YAPIYORUM

                       Çook uzun aralarla yayın giriyorum biliyorum ama şu sıralar vakit yettiremiyorum bir türlü. Çocuğun sınavlarıydı, benim kurstu, hastalıktı derken uzuyor da uzuyor işte
                       Ehliyet kursuna başlamıştım belki söylemişimdir. Bu hafta sonu teorik sınavım var lütfen benim için dua edin. Üniversite sınavına girecekmişim gibi heyecanlıyım :)))
                        Gelelim şu bitmeyen kabanıma. Daha önceki yayınlarımda yapmak istediğim modeli paylaşmıştım. Kumaşım yetmiyordu ama yakayı farklı kumaşla yaparım derken komple o modeli yapmaktan vazgeçtim malesef. Şimdi pişman mıyım hem de çoook.
                          Sonra başka bir model buldum "tamam bu olsun" dedim ve kalıbı çıkarıp kestim. Hayy kesmez olaydım. Hayatımda ilk defa bir kalıbı kontrol etmeden kestim. Teğelledim tam dikicem bir prova yapayım dedim. Sırt kısmı dar geldi kolevi ve kollar aşırı derece dar. O kolu altı yaşındaki çocuğa yapsan anca olurdu. Keserken aklım nerdeydi bilmiyorum.

                                    Sonra ne mi oldu? Devam edin okumaya o zaman. Taktım kafaya illaki olacak o kaban. Başladım dergileri karıştırmaya ve pratik sayıdaki bu modeli buldum. Hemen kalıbı çıkarttım . Tabi daha önce kesip teğellediğim kabanı söktüm. Yatırdım kalıpları bu parçaların üstüne. 
                           Diğer kalıbın kolevi ve omuz kısmı bu kalıba uymadığı için biraz aşağı kaydırmak zorunda kaldım. Eee bu sefer de boy kısalıyor. Ama yapıcam olmalı bu kaban mutlaka taktım çünkü. 
                            Bir metre deri kumaş aldım ve boyunu deriyle uzattım. Malum o dar kollardan bu modeli kolları çıkmıyor. Onları da deriden kestim.

                                Dedim ya kalıp dardı diye. Yan dikişlere de 2 cm. lik bir parça eklemek zorunda kaldım. Bana hazır bir kaban parasına maloluyor malesef. Eşim gidip alalım üzme kendini dedi ama hayır arkadaş ben o kabanı giyeceğim dedim. 

                           Etek kısmına eklediğim deri parçalarına incecik makina çektim. Malum ütülenmezler o yüzden kabarık durmasın istedim. İçine de tela falan koymadım çünkü biraz daha oyalanırsam parçalayıp çöpe atacağımdan korktum.

                         Cep ve yaka da yapmak istiyordum ama zaten yeteri kadar hareket var üzerinde fazla boğmak uğraşmak istemiyorum artık. Bir tek astarı kaldı ama ne zaman biter bilmiyorum. Amacım hafta sonuna yetiştirmek fakat ders çalışmam gerekiyor.
                        Ben de durumlar böyle . 
                    Hepinize mutlu, sağlıklı, en önemlisi sıcacık ve boolll dikişli bir hafta diliyorum :)))



5 Aralık 2015 Cumartesi

ÇOK GÜZEL BİR HEDİYE ÇEKİLİŞİ


                             Sevgili arkadaşım Gooogoook bloğunun sahibesi Handancım yeniyıl  için çekiliş düzenlemiş. Katılmasam aklım kalırdı uykularım kaçardı valla. Siz de katılmak ve katılım şartlarını öğrenmek isterseniz tıktık...

PAZEN ETKİNLİĞİ

                              Güzel güneşli bir bahar gününden selamlar;                            Havanın güzel olması benim hasta olmama...